Als je al een Facebookpagina hebt, heb je dan nog een website nodig?
Waarom heb je een website nodig?
“Als je al aanwezig bent op social media, heb je dan nog een website nodig?” Het is een vraag die ik al enkele keren gehoord heb. Mijn antwoord is vaak dat het niet alleen zin heeft, maar de beste investering is die je kan maken.
Jouw website trekt geïnteresseerden aan
Wanneer mensen ergens interesse in hebben, zoeken ze dit op via Google. De zoekmachine geeft dan de beste websites weer. Daar – op die plaats – moet jij proberen staan. Dat doe je niet met een Facebookgroep of Instagrampagina, daarvoor heb je je eigen relevante website nodig.
Jouw website zorgt voor vertrouwen bij geïnteresseerden
Verder is het zo dat veel mensen graag wel eens wat meer weten over een winkel, bedrijf of organisatie voor ze geld gaan uitgeven. Als ze dan merken dat jouw zaak geen website heeft, dan keldert het vertrouwen bij die mogelijke nieuwe klanten. De kans is dan groot dat ze in plaats van bij jou te kopen, naar een concurrent stappen waar ze meer vertrouwen in hebben.
Jouw website zorgt voor bezoekers terwijl jij werkt
Als ondernemer wil jij je klanten zo goed mogelijk helpen, maar ook jij hebt slaap nodig. Door het hebben van een website kunnen mensen je op altijd vinden. Jouw website wordt je verkoopinstrument.
Bied je producten aan via je website, dan kunnen je bezoekers zelf beslissen wanneer ze een aankoop doen zonder jij hier tijd in moet steken. Verkoop je diensten, dan kan jij via de website uitleg geven en contactgegevens van de klanten verzamelen.
Jouw website bespaart je tijd
Wat je onderneming ook aan de man brengt, diensten of producten, je website kan enorm veel vragen van je geïnteresseerden beantwoorden. Doordat je die vragen van geïnteresseerden niet telefonisch moet beantwoorden, bespaar je veel tijd in je drukke agenda.
De website is vaak de eerste indruk van jouw bedrijf voor jouw potentiële klanten. Als je een antwoord geeft op hun vragen voor ze je contacteren doe je niet alleen hen een plezier, ook jezelf. De tijd die je bespaart met het geven van genoeg informatie op je webshop kan je gebruiken om je kernactivitieten uit te voeren en je doelen te bereiken.
Een website is niet lastig om te onderhouden
Eenmaal een zakelijke website is opgezet, is er weinig onderhoud nodig op een wekelijkse basis. Hierdoor is het een makkelijke manier om je zaak in de schijnwerpers te zetten zonder al te veel tijd weg te nemen van je kernactiviteiten. Dit betekent niet dat je jouw website kunt negeren. Hij moet namelijk nog wel up-to-date gehouden worden, zodat deze minder snel verouderd.
Hulp nodig met een nieuwe website?
Kan ik je helpen met een nieuwe website? Neem dan contact met Jordesign op om vrijblijvend te bespreken hoe ik jou kan verder helpen.